17.8.12

DIY Plaj Elbisesi




Yukardaki pareo yu annem yazın başında vermişti. Sanırım bir 15 yıllık geçmişi var . Renkleri ve dokusu harika. Etiketinde Fransada üretildiği yazıyor.  Anneme de hediye gelmiş oda kıyıp kullanamamış yıllarca demek ki kısmet banaymış.

Sen kullanırsın bundan birşeyler yaparsın diye verince uzun bir süre beklettim bende. Çünkü ne yapacağıma karar vermedim. Tunik mi yapsam, içini astarlayıp elbise yada eteğe mi çevirsem karar veremedim. 
Hepsinde sonuçta kesip biçilecek ve deseni pek belli olmayacaktı. Ki bunlardan ayrı bir  problem daha kumaşı mındar edersem ne olacak?


Pareo olarak direk kullanamam , ama çokta amacından uzaklaşmasın diye plaj elbisesine karar kıldım.
Böylece hem desenini çok kırpmayacaktım.

Yakayı açtıktan sonra kumaş atmasın diyerek kurdela ile yakasını çevreledim. Bunu yapaken renklerine uygun ahşap ve kireç boncuklar kullandım. Yakanın v kısmı boş gibi gelince gözüme boncuk kutusunda ne zamadır gezen sedef küpenin aparatı söküp dikince herşey tamamlandı. Valla bu kadar iyi duracağını ben bile tahmin etmemiştim.



Şimdi nasıl yapıldığına gelirsek.

Dikdörtgen kumaşı ikiye katlıyoruz.
 İkiye katlanan kumaşın kat yerinden makasla yakasını kesiyoruz.

Arkadan yuvarlak.

Önden de v görülecek şekilde.


Bedenizi ayarlarak kolların altından bir kısmını dikiyoruz.
Dilediğimiz gibi süslüyoruz.





0 DEDİLER Kİ .... =):

Yorum Gönder