15.7.10

Mobilya alırken

Öncelikle hiç böyle olacağını düşünmemiştim hergün günü gününe yazarım derken birde baktım ki olmuyormuş. Çok özür.
Şimdi gelelim pazardan bu güne kadar neler yaptığıma:

Pazar akşamı uçağım havalimanına sağ salim indikten sonra, beni karşılayan nişanlım ile eve geldik çünkü anneciğimi beni 4 gözle bekliyordu.

Pazartesi, Antalya'nın nemi ve sıcağı ile biraz ayılıp bayıldıktan sonra öğleden sonra ancak kendime gelebildim. Nişanlımın anneannesine ve kayınvalideme uğradım. Ardından nişanlımla hemen kendimizi dışarı atıp, benim fotoğraflardan gördüğüm evimizi canlı halde gördüm. Hemen kanım ısınıverdi. Sevdim evimi. 4 ay sonra size evimden yazıyor olacağım. Biraz da mobilyalar hakkında fikir edinmek için kapı kapı gezdik, katalog topladık.

Salı, kardeşim, ben geldim diye zaman geçirebilmek için işinden izin aldı ve o pek hoşnut olmasa da yemek takımları hakkında bilgi edinmek için birlikte bol bol katalog topladık. Nişamlımla koçtaştan, mutfağımız için masa beğendik. Düğün salonuna birde benim yakından görmem için gittik.

Çarşamba, mobilya bakmaya ve katalog bakmaya devam edildi. Antalya da Aspendos bulvarını biliyorsanız birçok markanın yanyana dizilmiş olduğunu hatırlarsınız. Bizde arabamızı park edip sırası ile mağazaları tek tek dolaştık. Artık kesinlikle koyu renk mobilyalar moda değil. Genellikle koyu renk mobilyalar 'Venge' olarak isimlendiriliyor. bu tarz mobilyalar; İpek, Kilim, Bellona, İstikbal gibi markalar adı altında yer alıyor. Açıkcası ben ve niaşnlım pek değil, hiç beğenmedik. Fazlasıyla kaba, karanlık ve acayip derecede klasik görünüyorlardı. Biz ise daha aydınlık ve modern bir ev olsun istiyoruz.Ayrıca yukarıda ki markalara bakarak nasıl bir model, renk ve tarzı almak istemeyeceğinize karar verebilirsiniz. Biz daha çok Classi adlı markada kendi tarzımıza uygun mobilyaları bulduk ama fiyatları inanılmaz yüksekti ve malasef çalışanları şirket kendilerininmişcesine artislik yapıyordu.
Bir çok mağaza gezdikten sonra nasıl bir mobilya istediğimiz artık kafamıza oturdu. Ceviz ve beyaz lake karşımı yemek odası takımı, beyaz yatak odası takımı, bej koltuklar, tüm duvarı kaplamayan bir tv ünitesi olmalı diyerek aklımızdaki renkler modeller oluşmaya başladı. 'Tepe Home' daki kampanyayı kaçırdık dye üzülürken. Bir süre sonra 'Rapsodi' isimli mobilya mağazasına girdik.

Aklımızdaki birçok model burda sanki daha önceden yapılmaşcasına bizi bekliyordu. Birkaç küçük değişikliği anlatınca bize yardım edebileceklerini söylediler. Mobilyalar modüler olarak satılıyordu. Takımızın beğenmeğiniz herhangi bir parçasını istediğiniz bir model ile değiştirebiliyordunuz. Bizde yemek masasını farklı bir model falan seçtik mesela. Ayrıca şu anda bir kampanya mevcut, bir çok ürün etiket fiyatının altınta. Ve peşin yada taksitli alışverişlerinizde ona göre indirimli fiyat üzerinden bir indirim daha yapabiliyorlar. Eğer Rapsodinin internetten sayfasına gitmek isterseniz buradan tık tık. Malesef sitelerini ben çok işlevsel bulmadım. Yaşadığınız ilde mevcut ise gidip görmenizi söylerim.

Bugün ise, annelerimizide alıp beğendiğimiz mobilyaları göstermek ve birde onların fikirlerini almak için yola koyulduk. Hepsini tek tek gösterdikten ve annelerden de onay aldıktan sonra birkaç parça daha ekletip ayna, sehpa vs. ücretimiz ödeyip çıktık. mobilyalarımız ancak 20 gün içinde gelebiliyormuş. Çünkü bizimki özel siparişe girdi. Artık dönüşü yok. :) Ağustos ayının başı gibi eve getirecekler ve kuracaklar. bizde böylelikle perdeler ve halıların nasıl olması konusunda daha rahat fikir yürütebileceğiz.

Şimdilik bu kadar. Fırsat buldukça yazmaya devam edeceğim. Öpüldünüz.